onsdag 8 oktober 2008

Hej alla!

Hej alla ni!

Jag har alltid kommenterat allas bloggar men nu valt för att börja själv

Jag är en armenier från Istanbul men kom till Sverige för 15 år på semester och det var där jag träffade min vackra fru. Idag har vi två vackra döttrar och är i 30+ åldern.

På fritiden läser jag mycket om Mellanöstern, kristendomen. Mina frågor som jag aktivt bevakar är:

  1. Armeniska folkmordet (1915-1924) - kontroversiellt eftersom Turkiet förnekat att det ägt rum.
  2. Artsakh konflikten mellan Armenien-Azerbaijan.
  3. Israel-Palestina - Jag tror på en fredlig tvåstatslösning i det heliga landet där profeter en dag vandrat.
  4. Kurdistan - frågan om självständighet. Jag är ursprungligen från en stad som vi på armeniska kallar för Karin (dagens Erzurum) som tillhör den så kallade kurdiska regionen av Turkiet, den delen som jag önskar självständighet för kurderna för.

1 kommentar:

Ashna sa...

Hej Ermeni
Det börjar alltid så, först är man professionell kommenarskrivare sen är man hooked själv. Välkommen till bloggvärlden.

/A